Kiedy koło dwumasowe wymaga regeneracji?

dwumasowe kolo

W wielu pojazdach zostały zamontowane zamachowe koła dwumasowe, które z czasem mogą ulec zużyciu. Ich sprawne działanie jest ważne, gdyż chronią one skrzynię biegów, redukują drgania, które wytwarza silnik i tłumią hałasy. Są to części, które mogą się również zepsuć i będą wymagać naprawy lub wymiany. Alternatywą zastosowania nowego podzespołu jest regeneracja. Dowiedz się, kiedy może być ona potrzebna!

Przesłanki do regeneracji koła dwumasowego

Koło dwumasowe przekazuje moment obrotowy między silnikiem a skrzynią biegów. Wpływa ono na komfort jazdy i redukuje drgania wynikające z pracy silnika. Z czasem może ono ulec awarii i może wymagać wymiany. Warto wówczas rozważyć regenerację tego elementu. Pierwszymi objawami wskazującymi, że takie działanie jest konieczne, są:

  • odczuwalne drgania oraz szarpanie podczas jazdy, w szczególności podczas przyśpieszania na wysokim biegu,
  • słyszalny hałas podczas zmiany biegów i puszczaniu sprzęgła,
  • stukania podczas uruchamiania lub wyłączania silnika,
  • brak płynności przy zmianie biegów i ruszania samochodem z miejsca.

W przypadku, gdy konieczna okaże się regeneracja koła dwumasowego, warto skorzystać z wiedzy i doświadczenia profesjonalnych mechaników. Sprawdzą oni, regeneracja dwumasy jest w ogóle możliwa i na czym polega problem. Zastosowanie odpowiedniej metody sprawi, że koło odzyska swoją funkcjonalność.

Na czym polega regeneracja koła dwumasowego?

Zakres prac zależy w tym przypadku od stwierdzonego rodzaju niesprawności elementu. W wielu przypadkach możliwe jest przywrócenie pełnej sprawności zużytego koła. Jak wskazują specjaliści firmy Regro, w tym celu często podejmuje się szlifowania lub toczenia powierzchni. Wcześniej podzespół ten rozkręca się, myje wszystkie jego elementy i piaskuje. Części, które tego wymagają wymieniane są na nowe. Po zakończeniu regeneracji zamyka się koło i nituje, a następnie wyważa.

Czynności niezbędne do wykonania determinują ostateczny koszt regeneracji i czas jej przeprowadzenia. Jest ona znacznie tańsza niż zainstalowanie nowej części, jednak może trwać dłużej. Wymaga bowiem demontażu wielu części. By móc poddać koło regeneracji musi ono być w stanie, który na to pozwala. Ważne, by skonsultować jego naprawę w krótkim czasie od stwierdzenia niepokojących oznak.

Zobacz również