Udział w targach branżowych to świetna okazja, aby zaprezentować swoje produkty potencjalnym klientom. Żeby wrócić z takiego eventu z nowymi kontraktami, należy jednak wcześniej odpowiednio przygotować się do takiego wydarzenia. Z tego powodu warto dobrze zaprojektować swoje stanowisko targowe. Jak to zrobić? Podpowiadamy.
Stoisko targowe powinno się wyróżniać
Podczas projektowania swojego stanowiska targowego warto wykorzystać kolory, które towarzyszą naszej firmie. W barwach jej logo można wykonać fronty mebli, standów, roll-upy, szafy i ścianki. Wszelkie te odcienie powinny ze sobą korespondować. Dodatkowo należy pomyśleć o ekspozycji logo swojej marki. Obecnie istnieje wiele sposobów na jego zaprezentowanie. Można umieścić je na ściance, roll-upie, bądź ekranach multimedialnych. Aby nasze stoisko targowe wyróżniało się na tle innych, warto zainwestować również w dobre oświetlenie.
Stoisko modułowe czy indywidualne?
Wielkość stoiska, a także rodzaj mebli jakie w nim wykorzystamy w dużej mierze uzależnione są od tego jaki charakter ma event, w którym nasza firma bierze udział, czym się ona zajmuje, a także ile przestrzeni otrzymaliśmy od organizatora. Niezależnie od tego czy nasze stanowisko będzie duże, czy też małe, do jego budowy można wykorzystać elementy modułowe lub zaprojektować je w całości od podstaw. Usługi takie znajdziemy na stronie https://exposystemy.pl.
W tym pierwszym przypadku gotowe elementy są składane w wybrany przez nas kształt. Jeśli chodzi o indywidualne projekty, to ogranicza nas jedynie nasza własna wyobraźnia, jednak warto wiedzieć, że są one bardziej kosztowne od pierwszego rozwiązania.
Wyposażenie stoiska targowego
Niezwykle istotne jest również wyposażenie stoiska targowego. Poza tym, że sama konstrukcja powinna być oddzielona ściankami lub parawanami od naszej konkurencji, to warto również wewnątrz swojego stanowiska wydzielić pewne strefy. W zależności od charakteru wydarzenia może to być przestrzeń sprzedażowa, ekspozycyjna, informacyjna, przeznaczona do rozmów, a także gastronomiczna.
Podstawą każdego stoiska na różnego rodzaju eventach jest lada przy której zazwyczaj następuje pierwszy kontakt personelu z potencjalnym klientem. Późniejszą rozmowę można przenieść do stolika z krzesłami. Jeżeli oferujemy produkty fizyczne, warto postawić również na regały, standy, półki czy witryny, w których będzie można je zaprezentować. Z kolei strefa gastronomiczna z ekspresem i poczęstunkiem to dobry sposób na zwrócenie uwagi gości na nasze stanowisko.